Educatius Group Logo

Metodika Educatius pro výpočet emisí uhlíku z letů studentů v roce 2022

Cesta k pochopení našeho environmentálního dopadu začíná výpočtem našich emisí, proto jsme začali u letů studentů do programů Educatius, odkud pochází většina našich emisí v rámci scope 3 a celkových emisí. V tomto dokumentu vysvětlíme metodiku, kterou jsme použili k měření emisí z letů.

Sběr dat

Shromáždili jsme data ze všech našich kanceláří skupiny Educatius. Tato data zahrnují informace o letech pokrývajících více než 61 milionů kilometrů. Z těchto dat jsme odhadli emise na přibližně 6 600 metrických tun CO2e. Do budoucna budeme pokračovat ve zlepšování a shromažďování dat čtvrtletně, abychom zajistili přesnost.

Vzorec

Pro výpočet emisí jsme použili pokyny Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO). ICAO je specializovaná agentura Organizace spojených národů, která dohlíží na správu a standardizaci mezinárodního leteckého provozu. Přezkoumali jsme čtyři kroky pro vytvoření tohoto výpočtu a umožnění výpočtu dat z roku 2022.

Krok 1: Odhad spotřeby paliva letadla
K odhadu spotřeby paliva jsme použili webové stránky ICAO k výpočtu spotřeby paliva/jízdy letadla (v kg) pro konkrétní letadla použitá pro každou zadanou cestu.

Krok 2: Výpočet spotřeby paliva pasažérů
Použili jsme údaje RTK k odvození faktoru pasažérů/nákladu, který byl použit k výpočtu spotřeby paliva pasažérů.

Krok 3: Výpočet obsazených sedadel
Pro výpočet obsazených sedadel jsme předpokládali, že všechna letadla jsou plně vybavena ekonomickými sedadly. Proto, počet obsazených sedadel je rovný celkovému počtu sedadel vynásobenému faktorem obsazenosti.

Krok 4: Výpočet emisí CO2 na pasažéra
Emise CO2 na pasažéra byly vypočítány pomocí následujícího vzorce:
(Spotřeba paliva pasažérů * 3,16) / obsazené sedadlo
na webu ICAO zde.

*Webové stránky ICAO počítají Spotřebu paliva/jízdy letadla (KG) pro konkrétní letadla použitá pro každou zadanou cestu – takže CO2e se může lišit

Parametry

Pro výpočet emisí jsme použili následující parametry:

  • Kilometry: Použili jsme Haversinův vzorec k výpočtu velké kruhové vzdálenosti mezi dvěma body na kouli podle jejich zeměpisné délky a šířky. Zaplatili jsme externímu zdroji, aby tyto výpočty provedl přesně.
  • 3,5: 3,5 je průměrná spotřeba paliva v litrech na 100 pasažérských kilometrů.
  • 3,16: Jeden litr leteckého paliva vyprodukuje přibližně 3,16 kg emisí CO2.
  • 82%: Průměrná obsazenost komerční letecké společnosti je 82%. Proto (1/0,82) upravuje průměrnou obsazenost, předpokládá, že letadlo neoperuje na plnou kapacitu a některá sedadla jsou prázdná.
  • / 100: Dělení 100 převádí výsledek z gramů CO2 na kilometr na kilogramy CO2 na kilometr.
  • I když některé výpočty mohou mít za následek vyšší emise, než by měřily oficiální stránky, záměrně se snažíme přepočítat, abychom zajistili, že pokryjeme všechny možné emise.

Vícenásobné cesty

Pro jakékoli vícenásobné cesty s více než 10 studenty cestujícími stejnou trasu jsme emise vypočítali přímo na webových stránkách ICAO.

Budoucí výpočty

Od roku 2023 budeme zahrnovat širší výpočty a nadále shromažďovat data, abychom zajistili přesnost a provedli nezbytná zlepšení naší strategie udržitelnosti.

Mohlo by vás také zajímat o

Tree nursery in Tanzania
2023.09.14
Educatius překračuje závazky v oblasti výsadby stromů a udržitelnosti v roce 2023

Růst udržitelného dopadu s Aiducatius Jsme nadšeni, že se můžeme…

Read Post
2023.10.29
Vize udržitelnosti společnosti Educatius

Propojení výměnných programů na středních školách a a globálních klimatických…

Read Post
Man on roof with sunshine drawing
2023.10.05
Educatius připomíná World Mental Health Day

Zaměření na odolnost pro zahraniční studenty Na počest Světového Dne…

Read Post